![]() | |
| | #1 (permalink) |
| Executive Member HSC: 2005 Gender: Female Location: Central Coast
Last Activity:
6 Nov 2007, 10:56 PM ![]() | Deutsche Musik You can hide this advertisement by registering. Ich weiss nicht wie es bei euch ist... aber aus Musik entnehme ich viel. Ich habe viele Lieder auswendig gelernt (auch wenn sie komische Songtexte von Rammstein sind! :X) Deswegen hatte ich eine Idee, dass wir über unsere Lieblingsgruppen reden könnten. Natürlich müssen sie auf Deutsch singen ![]() Rammstein und die Ärzte sind toll, auch höre ich gern: die prinzen massive töne puhdys die fantastischen vier wir sind helden wizo die toten hosen ... gibt es noch mehr? (Tja, ich weiss, ich hab' wahrscheinlich viele grammatische Fehler gemacht. Einfach sag mir, damit ich mein Deutsch verbessern kann!) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Currently wearing pants | ja ich mag die toten hosen, die prinzen und die aertzte am liebsten. Auch hoere ich kettcar und die fantastischen vier. Ungefaehr 3 monate vor haben wir die gruppe "clueso und band" bei chatswood high gehoert. Sie waren toll!
__________________ "If you think you are too small to make a difference, try sleeping in a closed room with a mosquito." "A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on." "mmm, unexplained bacon..." |
| | |
| | #4 (permalink) |
| New Member | omg..i remember when i lived in germnay i used to listen to 'blumchen', 'tic tac toe' (they split but), 'scooter' oh and i loved 'oli p' aka oliver petzokat..or sumfing like that he was on ute zeiten schlechte zeiten..and all these other ppl..lol..brings back memories.. all though now i don't really listen to german music i'm hoping to 'get back' into it when i visit in dec.. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| knows how to rave | Quote:
Ich habe Ihnen auch gesehen!!! sie war ein bisschen doof aber es hat Spaß gemacht!!! haha Clueso!! "wir sind wo?" "Australien" "Ach So!!" doof aber lustig | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Currently wearing pants | ja zuerst dachte ich "ach nein heute ist so bloed". Aber spaeter hat es eigentlich Spass gemacht. Ich habe mein eigenes Raplied geschriebt. Ich habe das erstes Teil vergessen, aber das zweites: "Wir haben Glueck - wir kamen zurueck fuer ein bisschen mehr rappen und ein bisschen mehr Schaffen. Mit einer Band ist es leicht einen Rhythmus zu machen und nochmal wieder reden mit der beste Weltsprache. Jede Mensch hat in sich Musik Es ist einfach: Sei kreativ! Sprachgrenzen gehen fuer immer weg besonders wenn du nur mit Musik redst!" hehe ich habe es mit der Band geredet.
__________________ "If you think you are too small to make a difference, try sleeping in a closed room with a mosquito." "A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on." "mmm, unexplained bacon..." Last edited by bahodl; 12 Nov 2004 at 10:37 PM. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Stupid Pixie. HSC: 2004 Gender: Female Location: Land of Make Believe
Last Activity:
31 Mar 2009, 11:44 AM ![]() | Ooh!! Dont't forget vintage/retro german too!! My Dad gave me one of 'Nena's albums which is all in german. I have no idea what any of it's about, but my fave tracks are 'Zaubertrick', 'Kino', 'Nur Getraumt'. Classic 80's. Then there's the 'Falco' version of 'Der Kommissar'. And a remake of 'Heart of Glass'--> 'Herz aus Glas' by Marianne Rosenberg. The German language sounds so weird being sung...and not in a good way. Anyway, that's where my knowledge of German music ends... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Magniloquent Member HSC: 2004 Gender: Male Location: Sydney
Last Activity:
9 Sep 2007, 2:01 PM ![]() ![]() ![]() | Quote:
![]() Aber ich hatte keine Ahnung, dass Deutsche Gruppen nach Australien kommen wollten? Gibt es immer eine Deutsche "Community"? Vielleicht kenne ich nur die schlechte Musik aus Deutschland - weil ich nur mit Schlager upgebrought war... . Wenn man schlecht gelaunt ist ist diese Musik toll zu hören - weil es immer glücklich ist! Kristina Bach, Gaby Albrecht..... | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| it's coming to me... HSC: 2004 Gender: Male
Last Activity:
15 Mar 2010, 11:33 PM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | errrrr... Accept BATTLESWORD Bethlehem Blind Guardian FALKENBACH Kreator SUIDAKRA etc
__________________ Law ANU (5th year, Hons) Last edited by neo o; 21 Nov 2004 at 7:48 PM. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Marshm'ello HSC: 2004 Gender: Male Location: Somewhere over the rainbow... yes, that rainbow.
Last Activity:
9 Nov 2006, 1:50 PM ![]() | Whoever did the Gerd song a few years ago..... it was a play on some trashy pop song, same tune but satirical lyrics having a go at Gerd (Herr Bundeskanzler). I think the song was Los Ketchup or something - it was terrible in orignal form, but the Gerd song was quite clever (the first time at least, it was played to death however)
__________________ UNSW Med II '06 Tommeah! ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Love Addict - Nakashima HSC: 2005 Gender: Female
Last Activity:
21 Jun 2006, 12:36 PM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ich habe letzten Jahr Deutschland besucht, und dort habe ich einige Songs gehort. Aber ich habe die meistens vergessen. Yvonne Catterfield - Du hast mein Herz gebrochen Juli - Die Perfekte Welle (nicht so gut...) Paul van Dyk - Wir sind wir und auch Natasha Beddingfeld - These Words, aber das ist in Englisch.
__________________ uai :: 98.20 | b. pharmacy @ usyd | no more chemistry students til '07 |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Marshm'ello HSC: 2004 Gender: Male Location: Somewhere over the rainbow... yes, that rainbow.
Last Activity:
9 Nov 2006, 1:50 PM ![]() | Does anyone remember the Steuersong by the Gerd Show (i think.... it was paying out Gerd Schroeder anyway) from a few years back? You probably would have had to have been in Germany at the time, but still...?
__________________ UNSW Med II '06 Tommeah! ![]() |
| | |
| |
| | #15 (permalink) |
| :: Unbound :: | Der neuer album von Die Toten Hosen 'Zuruck zum Gluck' is sehr giel! I got back from Germany (german exchange program) in january and while there i bought their latest album, first i heard of them. They rock, such good stuff. Also I came back with some mp3s of Wir Sind Helden, also great stuff. |
| | |
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| Rate This Thread | |
| |