La musique francophone (1 Viewer)

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Hello, wow I'm really "working" today. I've posted more posts on here than I have worked today! Anyway....

Which francophone music artists does everyone like? Like Carla Bruni (that ex-model) and Francis Cabrel, the oldies like Charles Aznavour and Edith Piaf and Johnny Hallyday etc.

My absolute FAAVOURITE singer, probably even ever, is a Qubecker called Lynda Lemay, whose song (part of) 'L'incomptence' you'd find gracing my signature. Her songs are really diverse, a lot make you laugh, others reflect on human society, some could make you cry - it comes as no surprise she won the Victoires de la Musique 'Female Artist of the Year' last year in France. Anyway, she's got some sites www.lyndalemay.com et www.lynda-lemay.net. The last one is better as it's updated regularly but the other one is her 'official' site. You can also watch and listen to her songs etc from her latest album "Les secrets des oiseaux". There's plenty other songs I like of hers, comme 'Le chameau', 'J'aime pas les femmes', 'J'veux pas d'chien', 'La cassette vido', 'Les souliers verts', 'Epoustouflante' - basically anything of hers! Hehe. As she's from Qubec her accent is pretty diff, but cool. I like listening to all the different French accents. Though to my French teacher it's like sometimes how we have a little contempt for when we hear an American accent, hehe.

Aussi j'aime des chansons de la grande Edith Piaf, ma prfre tant 'L'accordoniste'.

Alors, that's enough from me. Who does everyone else recommend?

Parlons-en donc!
Chpas :D
 

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
J'aime bien les chansons qui sont douces.

en ce moment, ce que j'aime bien, c'est la chanson 'Si demain' (la version franais de Total Eclipse of My Heart), et aussi 'Quand j'ai peur de tout' (Too Lost in you)
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Les trois cloches! Ooh, qu'elle est belle. La chanson est feminine, donc unE chanson, et the adjective 'old' in these cases goes before noun, la vieille chanson.

Tu as cout la version de Tina Arena quand elle tait en France? Elle a un accent qui nous rend en larmes - c'est terrible! Mais c'est un beau 'cover', mais a n'a rien voir avec la version originale bien sr. Did Edith Piaf do the original? Or someone like La Compagnie something orother? Memory dies after 10pm...

Si on aime des chansons douces on connat Carla Bruni (je m'en souviens pas si je l'ai dj mentionn.)? Elle chante acoustique et tout a, mais she sounds like she's always running out of air....
 

Jun Jun

New Member
Joined
Mar 6, 2004
Messages
9
Gender
Male
HSC
2006
J'aime bien la chanson de Moos - Au nom de la Rose
Elle date d'un peu ... mais enfin ..

Pour Edith Piaf, je prfre La Vie en Rose .. une magnifique chanson
 

Serpentia

Member
Joined
Dec 9, 2003
Messages
181
Location
Transexual transylvania
Chepas - ne suis pas bien a francais, et puis je ne peux pas ecouter un accent mauvaise.

I like "Je n'y crois plus" - The Whitlams

the accent is probably terrible but the song is beautiful. It's a french version of the song "I don't believe anymore" originally by the glass house (I *think*).

I have listened to Iam - that was fun

there is more, and when I bother to go upstairs (hopefully some time soon considering my bedroom is up there) I will check out the other lyrics and stuff I have.
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Sick.. a lot of english-speaking bands seem to be singing songs in French now, from what I here on Triple J. Didn't know the Whitlams did a song of there's in French. Then there's that Placebo one (though half/half) "Protge-moi". Then at least 2 or 3 that I can't remember names of. Weird!
 

pennielane

New Member
Joined
Feb 23, 2004
Messages
20
what cd is the whitlams song on?
hmmm
ive lost my love this city cd! =...(
also..if u like kindof electronic rock music....
indochine are very cool...tres populaire en france...
 

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
Originally posted by Jun Jun


Pour Edith Piaf, je prfre La Vie en Rose .. une magnifique chanson
Cette chanson est devenu une de mes prfres! mais j'coute la version de Patricia Kaas.
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Ooh, alors, Patricia Kaas, elle chante comment, celle-l? J'ai toujours lu son nom mais je l'ai jamais coute.
 

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
Originally posted by chepas
Ooh, alors, Patricia Kaas, elle chante comment, celle-l? J'ai toujours lu son nom mais je l'ai jamais coute.
Her voice has a little bit of husky tone? Je ne suis pas certaine. Oh, si tu as cout La Vie En Rose dans le film 'French Kiss' . Alors, c'tait elle :)
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Le film dont tu parles c'est un film anglo, non? Je m'en souviens mais c'est pas clair - j'ai un cerveau gris....

Je suis en train de lire la biographie d'Edith Piaf - sa vie est trs intressante! Et en ce moment elle n'a que 18/19ans. Amazing... chanter dans la rue...
 

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
Originally posted by chepas
Le film dont tu parles c'est un film anglo, non? Je m'en souviens mais c'est pas clair - j'ai un cerveau gris....

Je suis en train de lire la biographie d'Edith Piaf - sa vie est trs intressante! Et en ce moment elle n'a que 18/19ans. Amazing... chanter dans la rue...
Oui c'est a. C'est un film avec Meg Ryan et Kelvin Klein. Je connais Edith Piaf aussi comme chanteuse mais je n'coute pas beaucoup de ses chansons.
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Ooh, Meg Ryan - J'ai regard Parkinson il y a quelques jours et elle tait l'invite - elle a beaucoup chang! Son visage et tout a, alors...

Je suis en trein de lire ton site de tes voyages en Belgique (or ' la'?). Que je suis jaloux! Je passe un coup d'oeil dans ton journal et je peux dj imaginer que c'tait une exprience exceptionelle.

Tu y tais longtemps? Ou tu es toujours l :p?
 
Last edited:

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
Originally posted by chepas
Ooh, Meg Ryan - J'ai regard Parkinson il y a quelques jours et elle tait l'invite - elle a beaucoup chang! Son visage et tout a, alors...

Je suis en trein de lire ton site de tes voyages en Belgique (or ' la'?). Que je suis jaloux! Je passe un coup d'oeil dans ton journal et je peux dj imaginer que c'tait une exprience exceptionelle.

Tu y tais longtemps? Ou tu es toujours l :p?
LOL, I used to like Meg Ryan, but now discovered that she acts in the same boring way. No offence to anyone who likes her Anywayz...

Merci pour visiter mon site :) J'spere que a t'a plu. ALors, mon voyage en Belgique tait trs bien pass, pourtant un peu court. J'y tais pour trois mois comme un tudiant libre au lycee. J'habitais Arlon- la ville avec le process Dutroux (des nouvelles Belges au sujet de 'pdophile'?) Je peux dire que c'tait un experience inoubliable :) J'aimerais beaucoup y revenir un jour mais c'est un rve :)

Et toi? tu prevois aller aux pays trangers aprs ton tude?
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Originally posted by sugaryblue
...le process Dutroux (des nouvelles Belges au sujet de 'pdophile'?)
? Je suis un peu confuzzl... tu peux me l'expliquer un peu plus? (Je suis pas si au courant avec les actus belges. :p)

Bien sr qu'on a tous les rves d'aller l'tranger aprs :) Pas tout de suite pour moi alors. Mais je vais rendre visite au consul gnral pour essayer d'obtenir un passeport allemand (car maman tait allemand avant qu'elle est devenue australienne) pour que je puisse mieux visiter les pays d'Europe (alors, au moins les pays dy "Schengen"...) - mais d'ici en 5-6 ans je serai en Allemagne/ en France :)

ALORS - back to the actual subject of the thread, hehe. Heard a song on SBS radio Saturday night by this someone called Tri Yann 'La mer est sans fin', sort of a cover with the tune of that 'When I survey the Wondrous Cross' hymn. Very nice.
 

Jun Jun

New Member
Joined
Mar 6, 2004
Messages
9
Gender
Male
HSC
2006
Super, tu as visit la Belgique, quelle chance .. :p
Je vais donc visiter un peu ton site, pour voir s'il y a quelque chose d'intressant :D

Je connais Dutroux avec l'histoire de Julie et Mlissa et c'est tout ..
Que se passe-t-il?

Et j'ai aussi entendu la version de La Vie En Rose de Patricia Kaas .. ;) pas mal, mais j'aime plus la version originale :D
 

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
Originally posted by chepas
? Je suis un peu confuzzl... tu peux me l'expliquer un peu plus? (Je suis pas si au courant avec les actus belges. :p)

Bien sr qu'on a tous les rves d'aller l'tranger aprs :) Pas tout de suite pour moi alors. Mais je vais rendre visite au consul gnral pour essayer d'obtenir un passeport allemand (car maman tait allemand avant qu'elle est devenue australienne) pour que je puisse mieux visiter les pays d'Europe (alors, au moins les pays dy "Schengen"...) - mais d'ici en 5-6 ans je serai en Allemagne/ en France :)

ALORS - back to the actual subject of the thread, hehe. Heard a song on SBS radio Saturday night by this someone called Tri Yann 'La mer est sans fin', sort of a cover with the tune of that 'When I survey the Wondrous Cross' hymn. Very nice.
The trial of Dutroux, apparently it is at the moment the biggest news in Belgium. From what I have gathered, in 1996, he eventually got arrested for kidnapping and raping little girls. I think four of them died and two of them survived. and that he buried little girls in his backyard and starved them to death etc... His trial just started at the beginning of March and it's one of the most important current affairs in Belgium. It'll last for three months. that's all I know about it.
 

sugaryblue

Living on deficit
Joined
Mar 10, 2003
Messages
1,274
Location
Around the globe
Gender
Female
HSC
2003
Originally posted by Jun Jun


Et j'ai aussi entendu la version de La Vie En Rose de Patricia Kaas .. ;) pas mal, mais j'aime plus la version originale :D
c'est vrai que la version originale est mieux? Alors je vais la tlcharger
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,759
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Originally posted by sugaryblue
The trial of Dutroux,
Ahh k. Nice sordid story! I'll ask my french teacher who's an ex-belgian to see if she's omniscient in this news.

Also sugary, while you were there, was there this big difference between the Flemish Belgians and the Francphone Belgians? (I forget the actual names of the two groups?) Because all the little write-ups on Belgium around that I've read seem to be describing this big sort of tension between the two linguistic/(cultural?) groups??
 
Last edited:

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

Top