• Want to help us with this year's BoS Trials?
    Let us know before 30 June. See this thread for details
  • Looking for HSC notes and resources?
    Check out our Notes & Resources page

Search results

  1. T

    Accepted organic length to be soluble in water

    Whats the accepted organic length for an alcohol or acid to be soluble in water? Would you say around 3 carbon length? Or would they provide us with that information?
  2. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    I found ruse papers harder lmao. Nonetheless, this year was definitely much easier than before
  3. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    Felt like a harder trial paper than hsc tbh
  4. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    Probs application, but I think in relation to mod 7, maybe one of the experiments
  5. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    And yeah, time was dilated mainly due to general rel. but for hsc purposes we take it as evidence for special rel.
  6. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    Plane going eastward was 60 ns behind, while plane going west was 270ns ahead
  7. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    The twin question was hard imo, but that was the only hard relativity question I came across. Don't know if they can make harder
  8. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    Reckon there might be a hard relativity question
  9. T

    Chemistry Exam Predictions/Thoughts

    Any thoughts on what they would ask this year?
  10. T

    Biology Predictions/Thoughts

    how was it?
  11. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    7 mark on drawing and plotting a detailed HR diagram
  12. T

    Physics HSC Predictions/Thoughts

    Reckon there's gonna be an 6-8 marker on stars, but most likely a 5-6 marker on application of lenz law. Wonder what modules they'll combine this time, maybe projectile motion questions but with the picture/frames per second thingy?
  13. T

    Math Ext 1 Predictions/Thoughts

    Last year had no vectors or projectile iirc, so im assuming theres gonna be alot more, probs proof related with both of them. I also reckon theres gonna be a lot more stats too
  14. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    Ah fuck yeh that's smart
  15. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    16 a part 2 was cauchy swartz inequality for vectors, but I had no idea how to prove it lmao, hopefully I get 1 mark at least for doing some algebra
  16. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    Yeah nah 2020 was lightwork compared to this.
  17. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    ^Yup, best tip available. If you're stuck, skip the question and once you've finished all the questions you do know, you can spend the rest of the time working on questions you aren't sure about.
  18. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    I reckon mcq 10 is gonna be related to graphs and inequalities, like they tell us characterisitic of a 2 functions, and they give inequalities using those. 100% think theres gonna be one worded proof question, asking for a counterexample or negating or something of the sorts
  19. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    I've seen a few questions like that before, I reckon it could fit into the syllabus, since its just recursion but with an extra variable
  20. T

    Maths Ext 2 Predictions/Thoughts

    Im guessing a long scaffolded proof qtn
Top