German is the best! (1 Viewer)

homestar

Member
Joined
Mar 18, 2004
Messages
64
Location
anywhere but here
can anyone give me a copy of german notes that would be helpful to study off?. i need to know the language because i would like to go there at the end of this year.
 

waterfowl

Member
Joined
Jul 31, 2004
Messages
609
Location
Northern Beaches
Gender
Undisclosed
HSC
2004
homestar said:
can anyone give me a copy of german notes that would be helpful to study off?. i need to know the language because i would like to go there at the end of this year.
LOL so you want some notes to sum up the language?

Do you know any German at all? Or do you know nothing and need to know some key phrases like "Sprechen Sie Englisch"?
 

mervvyn

Marshm'ello
Joined
Aug 7, 2004
Messages
537
Location
Somewhere over the rainbow... yes, that rainbow.
Gender
Male
HSC
2004
you might be better off with a phrasebook, like waterfowl said, or doing a beginners's course at night schoo, somewhere... it depends how much you want to be able to do with your langauge, and how much time and effort you can spare for it. our yr 11/12 notes mightn't be much good...
 

waterfowl

Member
Joined
Jul 31, 2004
Messages
609
Location
Northern Beaches
Gender
Undisclosed
HSC
2004
homestar said:
hey thats an idea thanks, but can i have your notes all the same? i just want to know what you guys were taught.
Well if you don't know any German my notes are worthless because I do continuers. And besides I have like an entire folder of notes that would take years to scan in.
 

chicaraca

Australierin
Joined
Mar 16, 2004
Messages
92
Gender
Undisclosed
HSC
N/A
Ja, leider kostet es viel, in Deutschland einhalb jahre zu bleiben :( Ist es billiger in Oesterreich oder die Schweiz zu wohnen? Wer weiss? vielleicht kann man auch in Europa arbeiten, wenn man Studentin ist?

Aber es stimmt trotzdem, dass Deutschland besser als die andere Laende ;) "Deutschland, Deutschland ueber alles..."

In unsere letzte Deutschschulklasse haben wir deutsche Musik aus der achtziger jahren gehoert! Von eine Gruppe namens "Der Muenchner Freiheit"... es war soo lustig :)
Muss gehen..
 

mervvyn

Marshm'ello
Joined
Aug 7, 2004
Messages
537
Location
Somewhere over the rainbow... yes, that rainbow.
Gender
Male
HSC
2004
homestar said:
hey thats an idea thanks, but can i have your notes all the same? i just want to know what you guys were taught.
Hehe... i don't have any notes for German, hence me trying to reccommend other ideas.

Waterfowl's probably right, continuers notes mightn't be much use to you, perhaps there is a beginners one somewhere, try the notes section of BoS
 

mervvyn

Marshm'ello
Joined
Aug 7, 2004
Messages
537
Location
Somewhere over the rainbow... yes, that rainbow.
Gender
Male
HSC
2004
natstar said:
How much of the german language is taught during the year 11/12 course?
Beginners or continuers?

For continuers, I would say that by late year 10 i had been taught about 3/4 of the grammar i know now - it was enough for me to survive my exchange and enjoy it, but my vocab really picked up on the exchange. We learnt some more grammar in Year 11, but not that much this year and it was higher level stuff. Year 12 seems have have been more higher level vocab and idiom and getting rid of stupid mistakes.

I spose in answer to your question.... I reckon high Band 4s and above would be good enough with German to survive in Germany... the top people are pretty much fluent. By late Year 10 though, the better students would have enough to build on if they went to Germany.

I don't know about Beginners, I hope that answers your curiousity....
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,758
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
In Beginners we seem to learn all the stuff we'd need to survive in Germany. Like "Have you got any medicine for diarrhoea?", "Excuse me, which way is it to the Youth Club?", "I would like 200g of cherries, please." :D Nah, I'm joking. But yeah, I think as a beginner we'd get by quite comfortably. But of course, any grand political discussion/sophisticated discussion on ....../giving opinions would be pretty much limited to "Ich finde die Politik sehr interessant. Naturwissenschaft fällt mir schwer." etc.

Sorry if German is baad... listening to French on SBS radio and the brain can't multitask :rolleyes:.
 

chicaraca

Australierin
Joined
Mar 16, 2004
Messages
92
Gender
Undisclosed
HSC
N/A
Ich bin ja auch eifersuechtig!!! Ich wollte Deutsch, Franzoesisch, Italien und Spanisch lernen!! Leider kann man in unsere Schule nur eine Sprache nach die 10. Klasse lernen. Das bedeutet, man muss andere Sprachen ausser die Schule nehmen. Und nich dazu, unsere Schule bietet nur 4 Sprachen! Obwohl ich Italien bis die 6. Klasse lernte, musste ich Deutsch nehmen, weil unsere Schule kein Italien bietet!

Aber wenn unsere Schule mehr Sprachen haette, dann hoechstwarscheinlich wuerde ich kein Deutsch lernen, und das waere nicht so gut. Gluecklich hat unsere Schule Deutsch, das ist genug fuer mich :) Und ich kann auch Volkswirtschaft lernen (Economics), das gefaellt mir sehr.

Ciao, arrivadeci, au revoir, salut, tschuess, auf wiedersehen, salem, shalom, sayonara, goodbye, adieu, adios, jambo...
 

chicaraca

Australierin
Joined
Mar 16, 2004
Messages
92
Gender
Undisclosed
HSC
N/A
*noch dazu

P.S. Man muss gar nicht auf Englisch sprechen!
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,758
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Hehe. Englisch ist ja 'ne hessliche Sprache :D.

Deine Schule bietet nur 4 Sprache? Das bedeutet, dass andere Schule mehr Sprache bieten? In meine Schule hat man nur Deutsch, Französisch und Koreanisch.

merv - Weil ich Glück habe, um zwei Sprache zu studieren, mußte ich beim Fernkurs studieren. Es gab keine Leute in die Schule, die Sprache studieren wollten. Um meine Lieblingsfächer zu machen mußte ich bei Open High studieren. Man sagt, dass ich keine Chance hatte weil ich diese Fernkurse gemacht habe, aber jetzt ist es mir egal.

So yeah, whether one sees it as an advantage or disadvantage, that's how I could keep the langs... Latin would have been mad! I actually wanted to drop Ancient in year 11 and do Italian... but I'd maxed the school's correspondence student quota out for that year :rolleyes:.

Argh. Jetzt find' ich schwer, Deutsch wieder zu machen. Heute bin ich so faul...
 

chicaraca

Australierin
Joined
Mar 16, 2004
Messages
92
Gender
Undisclosed
HSC
N/A
lol... "maxed out" :)
Ja, stimmt, NUR 4 Sprachen. Also, ich moechte mehr als 4 Sprachen lernen, wie ich schon gesagt habe.

Aber ihr seid sehr komisch: Latein?! Wer lernt Latein?? Es ist so unbenutzlich (if thats a word).. Sogar die Katholischen Kirche benuzt es nicht mehr!

P.S. Man soll in die Schule lernen, nicht studieren! Man studiert nur auf die Uni :)
 

chepas

Active Member
Joined
Feb 28, 2004
Messages
1,758
Location
Sydney
Gender
Male
HSC
2004
Ach so, danke :). Ich hatte keine Ahnung, dass man nicht in die Schule studieren kann :rolleyes:.

Latein: Warum nicht? :D Weil wir es nicht jeden Tag sprechen können, (syntax??), man findet es immer interessant. Nutz, man braucht kein Nutz :).

O mein Papa.. Ich habe alle meine deutsche Wörte, Rechtschreibung, usw vergessen! Ich kann nicht mehr auf Deutsch denken oder schreiben. Heute brauche ich 2340873 minuten um diese Sätze recht schreiben....
 

chicaraca

Australierin
Joined
Mar 16, 2004
Messages
92
Gender
Undisclosed
HSC
N/A
Lol, aber Latein scheint langweilig, ne?
Und ich kann nicht auf Deutsch richtig sprechen/denken.... besonders weil die Schule schon zu Ende ist.

Fussballmeisterschaft in 2006 wooooooooooooo hoooooooooooo
Kann kaum warten!

P.S. Sorry, I couldn't resist----> syntax: Weil.....koennen, findet man es....
 

mervvyn

Marshm'ello
Joined
Aug 7, 2004
Messages
537
Location
Somewhere over the rainbow... yes, that rainbow.
Gender
Male
HSC
2004
hehehe, doch langweilig, aber doch eine Sprache, die man lernen kann. :) Ich wuerde gern mehrere Sprachen nach der Schuele lernen - auch noch Franzoesisch, Italienisch, Spanisch (damit ich nach Europa und Suedamerika fahren kann) and dann vielleicht Arabisch, Japanisch und Chinesisch. Tja, so viele Sprachen vielleicht nicht. Man darf aber hoffen.
Findet ihr auch aber komisch, dass ich Deutsch nicht mehr nach der Schuele lernen will - ich meine, ich gehe auf die Uni und mache meine staerkste Fach nicht weiter!

Ich finde es interessant, dass du eine Fernkurs gemacht hast - tolle Idee, aber es waere doch schwer, oder? Wie war's, wie hast du sprechen gelernt, usw?
 
Last edited:

chicaraca

Australierin
Joined
Mar 16, 2004
Messages
92
Gender
Undisclosed
HSC
N/A
staerkste??? heiliger bimbam!
deutsch ist mein leichtest fach! hmm, ok, vielleicht nicht leichtest, aber leicht genug :)
hehe ich moechte auch eines tages nach Europa oder Suedamerika fahren...
und ein bisschen rat fuer dich: du moechtest Arabisch gar nicht lernen! Als Aegypterin finde ICH, dass es eine schwere Sprache ist... Und noch dazu klingt es schrecklich!

Actually I take the last statement back - German sounds crazy too...
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

Top